گرامیداشت روز ملی کیفیت در مرکز قلب تهران
دکتر فراهانی: امیدواریم که در سالهای آینده هم مرکز قلب از نظر کیفیت و کمیت همچنان سرآمد بیمارستانهای کشور باشد.
به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، پنجشنبه 18 آبان 1402 همزمان با روز ملی کیفیت مراسم گرامیداشت این روز در سالن آموزش مرکز قلب با حضور رئیس، معاونین، تعدادی از اساتید، مدیره پرستاری، مسئولین اداری و سرپرستاران برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر منوچهری مسئول مدیریت کیفیت مرکز قلب گزارشی از عملکرد 20 ساله مرکز را برای حاضرین ارائه داد.
در ادامه دکتر فراهانی رئیس مرکز قلب در خصوص چنین روزی گفت: امیدوارم در سالهای آینده مرکز قلب کماکان سرآمد بیمارستانهای کشور باشد و با بهترین کیفیت و البته با کمیت بالا ارائه خدمت کند. ما برآوردمان برای سال 2030 این است که 6 میلیون بیمار تنگی عروق کرونر در کشور داشته باشیم که در حال حاضر این عدد 4 میلیون و سیصد هزار نفر است یعنی تقریباً در هشت سال آینده آمار ما یک و نیم برابر خواهد شد. هرم جمعیتی ما الان به یک سنی رسیده که سن درگیری بیماریهای قلبی و عروقی است یعنی اگر الان میزان افرادی که بالای 50 سال هستند در کشور حدود 16 درصد است سال 2030 این آمار به 26 درصد میرسد و ما بایک سونامی بیماریهای قلبی و عروق کرونر روبرو خواهیم شد و باید خودمان را آماده کنیم تا بخشی از آلام بیماران آینده قلبی را با کیفیت بتوانیم مدیریت کنیم و به آنها ارائه خدمت شایسته داشته باشیم.
وی اضافه کرد: بعضی ها از ما سوال می کنند که این رویکرد توسعه در این تنگنای مالی در مرکز قلب چرا وجود دارد؟ ما کار توسعه در دست داریم و تلاش کردیم که این توسعه بدون فشار به نیروی انسانی اتفاق بیفتد، باز هم شکر نعمت می کنم که در این دو سال برای نیروی انسانی منتهای تلاشمان را کردیم و به جرأت عرض می کنم که از لحاظ عدد ریالی پرداختی به کارکنان نسبت به سال گذشته حدود 10 میلیارد بیشتر شده است و انتظار این است که رضایتمندی بالا رود و ارتقاء کیفی اتفاق بیفتد.
وی گفت: بستر توسعه فقط فیزیکی نیست بلکه در ابعاد دیگر هم توسعه یافتگی داریم بطور مثال یک کار بی نظیر این بود که در یک سال دو تا کت لب راه اندازی شد یعنی کاری که در هرجایی از کشور کمتر از 4 سال نمیتواند انجام گیرد و دوستان به من قول دادند که انشالله اول دی ماه کت لب 8 هم افتتاح و بیمار جذب کنیم و این توسعه از لحاظ فیزیکی زمانی می تواند تأثیر گذار باشد که از لحاظ نیروی انسانی هم این توسعه اتفاق بیفتد، مهمترین مسئله آن هم افزایش علاقه سازمانی است یعنی هر فردی که در مرکز قلب حضور دارد دوست نداشته باشد که جای دیگری برای کار برود و باید تلاش کنیم تا این ایده را ارتقاء دهیم و این وظیفه من و مدیران دیگر است که کاری کنند که پرسنل ما دوست نداشته باشند که از مجموعه جدا شوند و البته خیلی چیزها می تواند علایق سازمانی را زیاد کند و همین نشستها یکی از آنها می باشد و بنده به احترام زحمات همکار عزیز خانم دکتر منوچهری که یکی از تأثیر گزار ترین نیروهای ما در مرکز برای ارتقاء کیفی نیروی انسانی و خدمات مرکز قلب بود و باعث افتخارم است که در این جلسه حضور دارم و امیدوارم که مدیران ما فکری کنند و این ارتقاء علایق سازمانی را در همکاران بالا ببرند و هر حمایتی هم که لازم باشد بنده انجام می دهم و امیدوارم که خانم دکتر هم هر جا که هستند موفق و پیروز باشند.
در ادامه جلسه دکتر فرحبخش، دکتر نوید، دکتر حاجی قاسمی، معصومه دلاور، ندا مبصر، مهندس جمشید عبدالهی و سید محسن اسماعیلی هم با تبریک روز ملی کیفیت و تقدیر از زحمات 22 ساله دکتر ژیلا منوچهری، خدمات بیش از دو دهه وی را ارج نهادند.
توضیح اینکه به همین مناسبت خانم امینی مسئول بعدی مدیریت کیفیت مرکز قلب نیز توسط دکتر منوچهری معرفی و نامبرده نیز آرزوی همکاری بین بخشی را در زمان تصدی خود از همه همکاران خواستار شد.
ارسال به دوستان